Jakie owoce na odchudzanie

Jakie owoce na odchudzanie? Jedzenie owoców jest często przedstawiane jako nie tylko niezbędna część zdrowego stylu życia, ale i konieczny element odchudzania. Słuchając niektórych ekspertów z magazynów dla kobiet, można odnieść wrażenie, że jeśli się odchudzasz, to musisz jeść owoce, nieważne ile, nieważne o której porze dnia i nie ważne jakie.

jakie owoce na odchudzanieW rzeczywistości temat jest bardziej skomplikowany. O ile owoce są ogólnie rzecz biorąc zdrowe, to wcale nie są potrzebnym składnikiem diety odchudzającej. Owoce nie odchudzają. Zawierają one potrzebne nam składniki odżywcze, minerały i witaminy, zawierają przeciwutleniacze i błonnik, ale nie odchudzają.

Przede wszystkim dlatego, że zawierają fruktozę, która jest cukrem i która tuczy. Właściwie, to jeśli weźmiemy tak zwany cukier spożywczy, (czyli to co zazwyczaj rozumiemy pod pojęciem cukier), to on składa się z dwóch składników – glukozy i fruktozy. I z tych dwóch, to właśnie fruktoza jest tym bardziej problematycznym. Fruktoza tuczy.

Poza tym, owoce często mają dosyć wysoki indeks glikemiczny, czyli współczynnik decydujący o tym, jak bardzo wzrośnie stężenie cukru we krwi po posiłku. Im wyższy indeks glikemiczny, tym wyższe stężenie cukru będzie – i tym więcej tkanki tłuszczowej zostanie odłożone. Na przykład banany, które są jednymi z najbardziej popularnych owoców (zarówno u nas, jak i na świecie) mają indeks glikemiczny około 72. Za tuczące uznaje się pokarmy o indeksie glikemicznym powyżej 50.

Dlatego w pierwszej kolejności musisz sobie uświadomić, że odchudzające właściwości owoców są mitem. Co nie znaczy, że nie należy ich jeść – jak już wcześniej zaznaczyliśmy, mają one wiele pożytecznych właściwości. Warto jednak podczas odchudzania przestrzegać kilku zasad:


Po pierwsze – kiedy. Otórz najlepszą porą na jedzenie owoców jest rano – wtedy bowiem wątroba może przyswoić fruktozę i nie zostanie ona zamieniona w tłuszcz.

Po drugie – które owoce. Najlepsze są te, które mają niski indeks glikemiczny. Mogą to więc być na przykład: brzoskwinie (IG35) morele (IG 30), nektarynki (IG 35), jeżyny (IG 25), wiśnie (IG25), truskawki (IG25).

Jeśli wiemy już jakie owoce na odchudzanie, to może warto też wiedzieć, których unikać podczas zrzucania wagi. Są to: banany, mango, papaja, melon, arbuz i wszelkie owoce z puszki. Oczywiście nic się nie stanie jeśli zjemy je od czasu do czasu w okresie, kiedy nasza waga już nas zadowala.

Jakie owoce na odchudzanie
3 votes, 5.00 avg. rating (97% score)

Leave a reply